Wednesday 22 February 2012

Вили (Вилини)


Минавам директно на темата и ще разберете защо:

" Здравей, Вили
Първо да те предупредя, че не съм много по писането.
За да не те отегча, ще се постарая да съм кратка. 14 февруари в нашия край се свързва с празника на винари и лозари – св.Трифон –Зарезан. Мисля, че така е и в цяла България.Все още пазя много хубави спомени от детството си свързани с този ден. Та на въпроса от няколко години с мъжа ми си правим червено вино.Гроздето в нашия край поне според мен става само за ракия, затова си купуваме от южна България. Дано не си кажеш, е какви алкохолици, всъщност аз мога да изпия една чаша.  За мен удоволствието е в направата на виното. Първата година си направихме много хубав оцет, но сега се справяме доста добре.
На село имаме къща на над сто години, която реставрирахме.Някъде в блога ми съм публикувала снимки. В нея прекарваме голяма част от свободното си време. В селото традицията е на празника хората да се  съберат и повеселят.Първо се зарязват лозите, а после ловната дружинка черпи. Не сме от привържениците на лова, но това е традицията в селото.Провежда се конкурс за най-хубаво вино.Миналата година нашето спечели награда, да видим дали и този път ще ни отличат. И като на празник, народна музика , танци и много хумор от самодейците –пенсионери при читалището.   Миналата година дъщеря ни – Йована беше страшно развълнувана и доволна от празника.
Та защо ти написах всичко това – виното винаги върви ръка за ръка с любовта. Аз не знам защо е така, не знам защо младоженците отпиват глътка червено вино…………
Но за мен 14 февруари е ден на виното и любовта.
Всъщност любовта трябва да се празнува всеки ден.А най- хубави са нещата направени с любов.


Поздрави Виолета"

Хора, с такъв кеф изчетох писмото след като го получих... не мога да го опиша! Че и вино ми се допи тогава ( както и сега), че и извън София ми се излизаше... изобщо тотално пленена!





Разглеждали ли сте блога и?! В 'Нещо старо, нещо ново, нещо...' видях неща които ме оставиха безмълвна... Уникалните картички и кошнички, препускащите коне, реставрираната къща... Вили, благодаря не само за участието ти в първото за мен предизвикателство, благодаря за това, че нахрани душата и очите ми с такава прелест!

Човек се нуждае от красотата на живота и  трябва да уважава тези , които я създават. Така си мисля аз... 

Освен с писмото и снимките около виното, Вили ме изненада и с кошничката си специално направена за предизвикателството ... ( уф как се слагат тези сърчица, с които красим постовете си във фейсбук-а?!)





Всеки да я пълни с каквото реши, аз ще пъхна парченце любов и тук... и тук...



5 comments:

Valchen said...

Много ми беше интересно да прочета за представата на Вили за 14-ти февруари и за домашно приготвяното вино! Вино и любов е перфектното съчетание между католическия и православния празник. Според мен, не трябва да се отказваме нито от единия, нито от другия, те просто се допълват! Кошничката, която е подготвила за предизвикателството ти е просто чудна!

Green-Eyed Girl said...

Много приятна среща! Прекрасна валентинска кошничка! Колко е хубаво, че участията в предизвикателството са така различни и някак допълващи се :))

vilini said...

Вили,Вили направо се "втрещих", като видях, че си публикувала писъмцето ми до теб. От всички "Валентински" предизвикателства твоето ми се стори най интересно и различно и затова се включих при теб. Аз харесвам нашите си традиции, домашно вино, домашни сладка и компоти. С удоволствие късам плодовете и зеленчуците, които произвеждаме в малката ни градинка. И ми се иска да мога да науча дъщеря си да вижда красота, която е около нас.
Благодаря на момичетата за милите думи.
Вили, благодаря и на теб за чудесното представяне. С нетърпение очаквам новата ти публикация.

Маги said...

Много интересно. И на мен ми се припи винце. Чудесно участие на Вили.:)

Hristovica said...

Много приятен и топъл поглед относно празника! Кутията е чудесна :о)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...