Wednesday 31 October 2012

Днес е Хелоуин! Страх?



Вие избирате- пакост или лакомство! Аз избрах второто, че от първото главата ме боли ;) Алек се маскира с костюм, Крис със сърдита и ревяща физиономийка и отидоха кой на градина, кой на ясла... А аз трябваше да довърша подробностите около този 'празник'. Не го разбирам, далечен ми е и меко казано странен, но децата са си деца и цялата тази комерсиална история няма как да не ги впечатли. Накупих бонбони и опекох бисквитки. То този месец толкова много сладки правих, че не знам дали ще имам сили за коледни меденки ;) Прилепите у нас се ядат с килограми. Този път поне успях да сложа глазура, защото обикновено свършват за минутки. Опаковах това , което ще споделим с приятелчета, а другото си остава за нас. Пуси за мен солетките! За тяхното приготвяне са ви нужни само пакет солети и шоколадова глазура. Топите в глазурата края им и ги редите по периферията на голямо плато така че да не се докосват и да стегнат добре преди да ги сложите в чашката. Рецептата за бисквитките ще я дам след снимките:




                         









Бисквитки 'Прилепчета'

3 ч.ч. брашно, 1/2 ч.л. сол, 1/2 ч.л. сода, 4-5 капки портокалова есенция, 2 с.л. портокалови корички, 1/2 ч.ч. масло, 1/2 ч.ч. пудра захар, 3/4 ч. ч. мед, 1 яйце.

С миксера смесете добре брашното, солта и содата. В друга купа разбъркайте маслото и захарта за около 5 минути. Прибавете яйцето и портикаловите корички . Бъркаме докато се смесят добре. Последни са меда и есенцията. След като сместа отново стане еднородна навсякъде,  изсипваме брашното със солта и содата. Отново бъркаме с миксера дотолкова, доколкото да се получи тесто, но меко. Върху набрашнен плот му придаваме форма на топка, която разделяме на две и три по- малки такива. Увиваме ги във фолио , притискаме ги между дланите си за да са готови за разточване . Прибираме ги в хладилника за около 2 часа. Трябва да стегнат повечко за да се работи по- лесно с тестото. Върху силно набрашнен плот се разточват до  дебелина около 7 мм. Режат се с формички и се пекат в предварително загрята на 170 градуса фурна за около 10- 15 минути. След като изстинат се потапят в шоколадова глазура, която аз правя от един шоколад и прясно мляко. Разтапям шоколада на микровълнова фурна и бъркам енергично като доливам толкова мляко колкото е нужно за да се стигне до консистенцията на глазура.

Рецептата я адаптирах от тук. Искам да споделя, че това е любимата ми рецепта за меденки и многo, ама много често пека по нея. За декорацията на опаковката заложих на ... прилеп. Ползвах панделка, очички и хартиени зъбчета. Идеята не е моя. Адмирирайте находчивостта на екипа на Parents . Като цяло положих завидни усилия да изненадам дребните. Ще споделя реакцията им в последствие.

Оставям ви с пожелание за топличък и светъл ден.
Вили

7 comments:

Диляна said...

Чудесни лакомства си приготвила, Вили :-) Точно днес с моя приятел спорихме в колата на тема Хелуин. Според него било измишльотина и безумие да се празнува в България, но пък аз смятам, че няма нищо по-хубаво от още един повод малчуганите да се забавляват :-) Сигурна съм, че децата ще оценят и ще изядат всичко с голям кеф! :-)

Te4eto said...

Какво ли не приемаме заради децата :-)
Ама аз не се броя за дете, пък бих опитала от всичко, което си приготвила! Изглеждат страхотно!

VioletCloudlet said...

Благодаря и на двете ви. Диди, аз не уважавам този празник... не приемах и Свети Валентин, но ето че вече на 14-ти февруари подготвям изненада за любимия. Абе хората се поддават, я на чувства, а на емоции, я на 'вносно' влияние ;)))

krechi said...

Браво, намерила си време за приготовленията за разлика от мен. Приятни емоции Ви желая!

Hristovica said...

Вили, толкова ми харесва цялата ти подготовка за празника, че ми се прииска и големи да беше поканила на него, а не само деца :о))) Разкошна майка си, възхищавам ти се койко си дейна и изобретателна! Браво

Miss Emerald said...

Вили, ако знаех какви вкусотии ще приготвиш, сигурно щеше да ми дойде настроението и тази година, да се маскирам, да си издълбая тиква и задължително да мина през вас! Нищо, запазвам си за догодина.

Маги said...

:) Всичко изглежда страхотно, Вили! Представям си колко са се радвали децата. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...